भुवन वर्मा 13 जून 2020

▪️राहुल गांधी ने वर्ष 2015 में कोरबा जिले के ग्राम मदनपुर, कुदमुरा दौरे पर आदिवादियों के विस्थापन नही होने का दिलाया था भरोसा, पत्र लिखकर संज्ञान में लेने, की गुजारिश।

▪️प्रदेश में एक गर्भवती हथिनी समेत पिछले तीन दिनों में तीन हाथियों की मौत पर जताई चिंता।

कोरबा लोकसभा क्षेत्र की सांसद ज्योत्सना चरणदास महंत ने छत्तीसगढ़ में बन रहे लेमरू हाथी अभ्यारण्य में हसदेव नदी के मुख्य जल ग्रहण क्षेत्र को शामिल करने की मांग उठाई है।
सांसद ज्योत्सना चरणदास महंत ने इस संबंध में चिंता जताई कि, मोदी सरकार बड़े पैमाने पर कोल ब्लॉक की नीलामी करने जा रही हैं और राज्य सरकार से कोई परामर्श भी नही है जो संघीय ढांचे पर हमला है। इस नीलामी में हसदेव अभरण्य के भी 5 कोल ब्लॉक शामिल है, जो घने वन क्षेत्र वाले हैं। श्रीमती महंत ने कहा कि वर्ष 2015 में कांग्रेस राष्ट्रीय उपाध्यक्ष राहुल गांधी ने कोरबा जिले के ग्राम मदनपुर, कुदमुरा, पहुचकर आदिवादियो के साथ चौपल लगाकर चर्चा की थी। राहुल जी के निर्देश पर कांग्रेस पार्टी ने इस पूरे वन क्षेत्र में प्रस्तावित कोल खनन परियोजनाओं को सतत एवम स्थायी विकास के विपरीत मानकर आदिवासियों को यह भरोसा दिलाया था कि उनका विस्थापन नही होगा। और इसी लिए इस क्षेत्र को लेमरू हाथी रिजर्व में शामिल कर इसे संरक्षित किया जाएगा।
सांसद ने कहा कि छत्तीसगढ सरकार द्वारा अपना वादा निभाते हुए लेमरू हाथी अभ्यारण बनाने के प्रस्ताव पर केबिनेट में मंजूरी दी गईं हैं। क्षेत्र चयन में किन्हीं कारणों से कोल ब्लॉक वाले सबसे समृद्ध वन क्षेत्र ग्राम मदनपुर एंव कुदमुरा परियोजना में शामिल होने से शेष रह गया है। हसदेव नदी पर स्थित बांगो बांध जो कि जांजगीर और रायगढ़ जिले को सिंचित करता हैं, उसका जल ग्रहण क्षेत्र भी प्रस्तावित रिजर्व में शामिल नही हैं, यदि इस क्षेत्र में कोल खनन शुरू हुआ तो बांध का जल ग्रहण क्षमता पर बहुत बड़ा प्रभाव पड़ेगा। ज्ञात हो कि यह क्षेत्र समृद्ध जैव विविधता वाला भी हैं जिसे बचाया जाना आवश्यक हैं।
सांसद ज्योत्सना महंत ने तत्काल इस मामले कों संज्ञान में लेते हुए कहा कि कोरबा क्षेत्र के आदिवासियों एवं वन्य क्षेत्र तथा वन्य जीवां को संरक्षित करने की नितांत आवश्यकता हैं, जिससे इस सम्पूर्ण हसदेव अभरण्य क्षेत्र को बचाया जा सके

12 Comments

  1. ปั้มไลค์

    June 13, 2020 at 3:32 pm

    Like!! Thank you for publishing this awesome article.

    Reply

  2. Thanks so much for the blog post.

    Reply

  3. I really like and appreciate your blog post.

    Reply

  4. เบอร์สวยมงคล

    June 13, 2020 at 3:35 pm

    I am regular visitor, how are you everybody? This article posted at this web site is in fact pleasant.

    Reply

  5. SMS

    June 14, 2020 at 1:24 pm

    Your site is very helpful. Many thanks for sharing!

    Reply

  6. cbd oil

    July 19, 2020 at 2:20 am

    I’m the owner of JustCBD company (justcbdstore.com) and am planning to grow my wholesale side of company. I am hoping anybody at targetdomain give me some advice . I thought that the best way to do this would be to talk to vape stores and cbd retailers. I was hoping if anyone could suggest a trustworthy website where I can buy Vape Shop Business Email Addresses I am presently taking a look at creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Unsure which one would be the most suitable solution and would appreciate any support on this. Or would it be simpler for me to scrape my own leads? Suggestions?

    Reply

  7. full spectrum cbd oil

    July 20, 2020 at 3:33 pm

    I’m the co-founder of JustCBD company (justcbdstore.com) and I’m presently seeking to grow my wholesale side of business. I really hope that someone at targetdomain give me some advice 🙂 I thought that the best way to do this would be to reach out to vape companies and cbd retail stores. I was really hoping if someone could recommend a reputable site where I can buy Vape Shop B2B Mailing List I am already looking at creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Unsure which one would be the most ideal solution and would appreciate any support on this. Or would it be easier for me to scrape my own leads? Ideas?

    Reply

  8. Scam Reviews

    July 29, 2020 at 8:09 am

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Cheers!

    Reply

  9. Backyard Sumo

    July 31, 2020 at 3:07 am

    Hello! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking at many of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

    Reply

  10. 1st Counsel

    July 31, 2020 at 4:38 am

    Excellent site you have got here.. It’s difficult to find high-quality writing like yours these days. I really appreciate individuals like you! Take care!!

    Reply

  11. SEO company in Phoenix

    August 1, 2020 at 12:30 pm

    Having read this I thought it was really informative. I appreciate you spending some time and effort to put this content together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

    Reply

  12. why not look here

    August 1, 2020 at 7:16 pm

    I’m impressed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and engaging, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something that not enough folks are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I came across this during my hunt for something concerning this.

    Reply